Intervju persikan | Ansökan till Staff

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

persikan

Helper
Personalmedlem
Helper
Meddelanden
29
Trofépoäng
3
Användarnamn: persikan

Vad är ditt namn i verkligheten? Aövar

Ange ditt födelsedatum: 13 Juni 2008

Ange ditt Discordnamn: persikan

Berätta kortfattat om dig själv: Heter alvar är 16 år gammal och har stort intresse av fivem men gillar också ha stort ansvar. med det menar jag inget lall samt få några områdes ans och områden man kan ha hand om så man kan få stort ansvar. som tillexempel medlemskaps ansvarig och även jobb ansvarig. Gillar också att bli gillad av andra några pluss reps och bli gillad här på servern att folk liksom det är han Persikan som är duktig staff och alla gillar och kommer jobba mig upp så mycket jag kan så jag kan bli så högsta upssat det går. Gillar att rpa som krim och polis och kommer rpa som polis här då jag känner att kåren ibland gör fel och kan vara lallig. Känns som jag skulle gjort mycke och bra nytta och kommer ta intervju och jobba mig från polisasspirant till så högt dem sätter mig och ta utbildningar och annat för att få tillgång till vapen och annat. Stort intresse av bilar och kommer köpa mycke bilar och göra dem fina och pimpa bilar. Säljer och köpa bilar då när jag köper bilar för bra pris så kännar jag på det. så jag kommer vara aktiv och min karaktä har stort ansvar och jag som person. Är just nu chef på pizzerian och tycker det är ett jobb med mycket och stort ansvar.

Mellan vilka tider kan du vara aktiv? ungefär 5 timmar per dag varje dag.

Hur länge har du varit en Medlem på SweWave? Ungefär någon vecka sen spelade jag även på gamla swewave.

Varför ansöker du som staff på SweWave? Jag vill gärna ansöka som staff på Swewave. Anledningen till varför jag vill bli staff är för att jag verkligen gillar servern och vill hjälpa till så mycket jag kan. Jag tycker det är viktigt att man har bra och rättvisa staff som kan ta tag i situationer snabbt och professionellt, och jag tror faktiskt att jag hade passat bra i den rollen. Jag har varit inne mycket på Swewave och jag har sett både bra och dåliga scenarion, och jag vill kunna bidra till att göra RP:t ännu bättre. Jag är aktiv och gillar att hjälpa andra spelare när dom undrar något eller när det är något som inte funkar. Jag är också ganska duktig på att hålla mig lugn i situationer som blir lite hetsiga och försöker alltid lösa saker på ett moget sätt. Då jag har jobbat som sjukvårdare och polis, i dessa jobb behöver man hålla lugnet och hjälper inte med att jag stressar eller blir arg. Jag vill inte bli staff för att ha "makt", utan för att jag bryr mig om servern och alla som spelar på den. Jag vill också kunna hjälpa till med nya idéer och förbättringar som kan göra servern roligare för alla. Jag har bra "connection" eller va man ska säga till nästan alla på swewave. Då även oftast sitter det folk i väntrum support för länge som gör att man kanske skiter i det man ville. Det är inte bra så tycker det borde förbättras. Även ig tar det ibland för lång tid att få svar på en report och ig ibland vara lalligt. Därför kommer jag ofta ta reports och noclipa runder och så så allt går bra till.

Vad är din uppgift som Staff? Min uppgift som staff är först och främst att hjälpa andra spelare på servern. tycker jag gör alldeles för lite just nu Jag tycker det är viktigt att alla känner sig trygga och har kul när dom spelar, och då måste man ha bra staff som är där och stöttar. Om någon till exempel blir RDM:ad eller att någon bryter mot reglerna så ska jag som staff kunna gå in och lösa det på ett rättvist sätt. Jag ska inte ta någons sida direkt, utan lyssna på båda och fatta ett beslut som känns rätt. Alltså inte ta någons sida och heller inte välja ena sidan för jag känner personen. En annan grej som är viktig är att kunna svara på frågor från nya spelare, speciellt dom som kanske inte har så mycket erfarenhet av RP. Därför kommer jag läsa på alla regler mycket så man kan svara på frågor snabbt om rp eller om servern. Jag kommer alltid försöka förklara på ett enkelt och snällt sätt så dom känner sig välkomna. Jag tror det är jätteviktigt att man inte bara "är staff", utan att man verkligen bryr sig om hur spelarna har det på servern. Sen handlar det också om att visa respekt och vara ett bra exempel. Om jag som staff är otrevlig eller dryg, då kommer andra inte heller sköta sig. Men om jag är trevlig, lugn och visar respekt, då smittar det av sig. Så min uppgift är att skapa en så bra och trygg miljö som möjligt för alla på Swewave. Alltså bara för jag är staff är jag inte bättre än dem kriminella och heller inte medlemmerna utan alla är lika viktiga på servern.

Vad kommer du att bidra med som Staff? Jag kan bidra men en bra och fin gemenskap. Jag menar att ofta sitta support lära känna dem andra staffsen bra så jag kommer in i gänget. Även vara redo att dra in folk som sitter i väntrum då jag tycker max 30 sekunder i väntrum sen måste man bli indragen och få hjälp. När jag är ingame inte bara rpa eller hålla på utan gör staff arbete, alltså ta reports mycket noclipa och håll koll så inga gör fel, inte bara medlemmarna som kan göra fel utan även staffsen. viktigt att ta det med personerna som gör fel. Kommer även vara aktiv i forum ifall jag blir medlems eller jobb ans sitta och ta skriftliga och även muntliga intervjuer. Samma ifall jag är i ett stort scenario och det blir helt fel eller dålig rpa så är det viktigt att jag tar vad som hände och vad som behöver bli bättre med alla som var inblandade.Gör någon grovt fel tar jag det med personen och bannar den ifall den gör stora regelbrott eller bara skiter i det jag säger och gör samma fel igen.

Hur hanterar du stressiga situationer? När jag hamnar i stressiga situationer försöker jag alltid behålla lugnet och tänka klart. Jag blir inte arg eller börjar skrika eller bara snackar rakt ut, utan jag fokuserar på att lösa problemet på bästa sätt. Alltså stänga av allt annat och verkligen tänka på detta och just nu, hur löser jag detta? Jag tycker det är viktigt att man inte hetsar upp sig, för då blir det bara värre. Om nån är kaxig eller börjar bråka så försöker jag vara lugn tillbaka, för då slutar det ofta bättre. Jag försöker också lyssna på båda sidor om det är bråk eller missförstånd, så att man inte dömer nån fel. Då gör jag också att jag låter ena personen snacka först och höra hens sida sedan hens andra så jag får en bra upfattning om vad som hänt. Kan även anteckna vad båda personer säger så har jag lättare att minas och säga sen vad det slutresultat leder till. Jag vet att stressiga situationer kan komma snabbt, speciellt när det är många spelare inne, men jag tror att om man bara andas och tänker efter så löser sig det mesta.

Heter du samma på Discord, Forumet och Ingame? Ja

Ansvarsområde 1: Medlemskap

Ansvarsområde 2: Jobb

• TRÅDSKAPARE
  • PERSONAL

persikan

Helper
Personalmedlem
Helper
Meddelanden
29
Trofépoäng
3
Detta är min riktiga staff ansökan

Foglio23

Ägare
Personalmedlem
Ägare
Meddelanden
88
Trofépoäng
6
Bra jobbat! Du har blivit godkänd och får därmed gå vidare till det muntliga provet. Kom ihåg att du måste ta din muntliga intervju inom 48 timmar efter det förlorar du rätten att göra det muntliga.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom