Inaktuell rassecalle | Ansökan till Staff

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

rassecalle

Medlem
Meddelanden
33
Trofépoäng
6
Användarnamn: rassecalle

Vad är ditt namn i verkligheten? carl

Ange ditt födelsedatum: 26 Maj 2009

Ange ditt Discordnamn: rassecalle

Berätta kortfattat om dig själv: snäll trevlig hjälps samm och mycket energi

Mellan vilka tider kan du vara aktiv? 4-6 tim per dag om jag inte har träning eller matcher

Hur länge har du varit en Medlem på SweWave? 2 dagar

Varför ansöker du som staff på SweWave? jag skulle göra allt för att förbättra RP på servern och skulle även ta mig tid att speca folk för att kontrollera att alla sköter sig och följer alla regler. Även hantera så många reports som möjligt för att spelarna ska uppleva en bra RP. Jag är väldigt mån om att vara rättvis mot alla och inte favorisera någon vilket är viktigt för en bra RP-upplevelse. Är också bra på reglerna på Staden.

Vad är din uppgift som Staff? Som Staff på en FiveM-server har man ett stort ansvar för att se till att spelupplevelsen är rättvis, trygg och rolig för alla spelare. En av de viktigaste uppgifterna är att se till att serverns regler följs, både i rollspel (RP) och utanför (OOC). Det innebär att man ska hålla utkik efter regelbrott som till exempel RDM, VDM, metagaming och powergaming, och ingripa när det behövs.
En annan viktig del av rollen är att hantera tickets och rapporter som kommer in från spelare. Om någon råkar ut för problem, ser något misstänkt eller behöver hjälp så ska Staff snabbt och rättvist ta hand om situationen. Ibland leder detta till ett adminsit, där man samlar inblandade parter för att utreda vad som har hänt, förklara regler och eventuellt dela ut varningar, kickar eller bannlysningar.

Vad kommer du att bidra med som Staff? Som Staff kommer jag bidra med en trygg, rättvis och respektfull miljö för alla spelare på servern. Jag har ett lugnt och professionellt bemötande, även i stressade eller konfliktfyllda situationer, vilket är viktigt när man hanterar tickets, rapporter eller adminsit. Jag är noggrann med att följa och upprätthålla serverns regler, samtidigt som jag bemöter spelare med respekt och tydlighet.

Hur hanterar du stressiga situationer? I stressiga situationer är det viktigt för mig att behålla lugnet och tänka klart innan jag agerar. Jag fokuserar på att lyssna på alla inblandade parter, samla in den information som behövs och fatta ett rättvist beslut utifrån serverns regler. Jag försöker alltid hålla en professionell och respektfull ton, även om situationen är hetsig eller spelare är upprörda.

Heter du samma på Discord, Forumet och Ingame? Ja

Ansvarsområde 1: Medlemskap

Ansvarsområde 2: RP

Jonte

Ny Medlem
Meddelanden
23
Trofépoäng
8
Redan staff

giphy.gif

Status