Godkänd Kevin | Medlemskap ansökning

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Kevin

Ny Medlem
Meddelanden
6
Trofépoäng
3
Användarnamn: Kevin

Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin

Vad är ditt discord namn? alvintamam

Vad är ditt födelsedatum? 14 Mars 2009

Berätta om din karaktär. Tony Andersson, född 2006 och uppväxt i Sverige, närmare bestämt i en mindre stad där alla känner alla. Jag har alltid varit en lugn men målmedveten person som vet vad jag vill. Jag växte upp med en ensamstående mamma som jobbade hårt för att jag skulle få ett bättre liv, vilket har format mig till den jag är idag – tacksam men också hungrig på mer.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Jag är lojal – sviker aldrig mina grabbar. Jag lär mig saker snabbt, visar du mig en gång så sitter det. Och jag är social, kan snacka med vem som helst och bygga bra kontakter. Det är så jag tar mig fram.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Jo, jag är lite hetlevrad, vet du. Jag gör grejer utan att tänka på konsekvenserna ibland, det är ju så jag rullar. Sen gillar jag inte riktigt att följa reglerna, jag tycker mer om att hitta genvägar, du vet? Och så har jag ju den här grejen med att jag inte är världens bästa på att hålla hemligheter, det bara rinner ur mig ibland.

Vad kan du bidra med till serverns RP? "Jag kan definitivt bidra med mycket till serverns RP! Först och främst, min karaktär har ju en tendens att skapa lite kaos, vilket gör saker intressanta. Jag är bra på att få saker att hända, oavsett om det är att driva på en jakt, göra affärer på kanten av lagen eller bara dra igång en häftig situation. Jag gillar att hålla folk på tårna och ser till att ingen har tråkigt – men jag är också den som kan vara lojal om man spelar sina kort rätt. Jag kanske inte alltid följer reglerna, men jag gör RP-spelandet mer spännande och oförutsägbart!

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja lite

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett RP-scenario innebär att man inte bara fokuserar på att vinna eller få sin egen karaktär att komma undan med allt, utan att man aktivt gör det möjligt för motståndaren att också ha sina ögonblick av framgång eller triumf.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig handlar om att använda logik och praktisk bedömning i vardagliga situationer. Det innebär att göra val som känns rimliga och grundade på erfarenhet och situationens verklighet, istället för att bara följa regler eller känslor utan att tänka efter.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? DM (Random Deathmatch) Definition: Innebär att döda eller slå andra spelare utan giltigt bakomliggande scenario. Exempel: Du hamnar i bråk med en person, du väljer som första utväg att slå ner honom istället för att prata dig ur bråket. b. VDM (Vehicle Deathmatch) Defintion: Innebär att använda fordonet som ett vapen för att skada eller döda utan giltigt bakomliggande scenario. Exempel: Det står en person på gatan. Du kör på honom, utan någon som helst bra anledning. c. COPBAIT Defintion: Innebär att du försöker få polisens uppmärksamhet Exempel: Du befinner dig vid ett trafikstopp, bredvid dig står en Polis. Du kör mot rött. d. FEARRP Definition: Innebär att du inte värnar om ditt liv. Exempel: Du åker ensam till en mörk bongård, plötsligt dyker 4 bilar upp med beväpnade män. De riktar på dig, du försöker springa därifrån fast de har vapen mot dig. e. METAGAMING Definition: Innebär att du använder information som din karaktär inte vet om. Exempel: Du sitter i Discord, din vän berättar att Polisen tagit honom och han visar var han är. Du åker dit.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Tack för du tog din tid att läsa detta!

Top Bottom