Regler Forums | Regler

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Spooky

Admin
Personalmedlem
Admin
Meddelanden
6
Trofépoäng
3

Ban Överklagningar

  • 24 timmars regeln
    • Definition: Det är endast tillåtet att skicka in 1 Ban Överklagan var 24:e timme.
    • Exempel: Du skickar inte in två Ban Överklagningar under 24 timmars tid.
  • Taggande av Staffs i Ban Överklagningar
    • Definition: Du ska ej tagga en annan Staff medlem i din Ban Överklagan, det sköter vi inom Staff teamet.
    • Exempel: Du skickar in din Överklagan och väntar på att en Staff medlem ska tagga personen som bannat dig.
  • Bifoga rätt ban bild
    • Definition: När du ska skicka in din Ban Överklagan MÅSTE du bifoga en bild på ditt ban meddelande som visas när du försöker ansluta till servern.
    • Exempel: Du bifogar inte en bild på Ulla Britta utan bifogar en bild på det rätta ban meddelandet.
  • Uppge rätt information
    • Definition: Det är väldigt viktigt att ni uppger rätt information till oss i era Ban Överklagningar.
    • Exempel: Du uppger rätt Steam Hex-id och rätt Discord namn, genom att göra de så gör du helt rätt.

Anmälningar

  • Bevismaterial
    • Definition: När du ska skicka in en anmälan är de obligatoriskt att du bifogar någon form av bevis.
    • Exempel: Du rpar och blir utsatt för regelbrott, du tar klipp och använder klippet som bevismaterialet till din Anmälan.
  • Påskynda ärenden
    • Definition: När du skickar in en anmälan så kommer en medlem i Staff teamet att kika på händelsen och sedan undersöka bevismaterialen som bifogats, detta tar tid och därav tolererar vi ej att du försöker skynda på ärendet.
    • Exempel: Du skickar in en anmälan och låter Staffs sköta ärendet medans du har tålamod och väntar på ett svar.

Bemötande

  • God ton mot användare
    • Definition: Det är väldigt viktigt att ni håller en god ton mot andra användare på forumet och att ni inte är otrevliga.
    • Exempel: Du skickar inte en otrevlig kommentar på en annan användares profil för att vara otrevlig eller taskig ex: "@Ludde är sämst och riktigt dum"
  • Språk
    • Definition: På forumet vill vi att du håller dig till ett vårdat språk.
    • Exempel: Du använder dig av de Svenska språket och skriver inga olämpliga ord.

Ansökningar

  • Plagierade Ansökningar
    • Definition: Att ägna sig åt att kopiera en annan användares ansökan för att sedan använda texten i sin egna ansökan är strikt förbjudet och leder till en omedelbar nekad ansökan.
    • Exempel: Du skriver alltid din egna ansökan med ord du själv skrivit för egen hand.
  • Flera ansökningar om dagen
    • Definition: Det är ej tillåtet att skicka in flera ansökningar under samma dag, ifall du blir nekad måste du vänta 24 timmar innan du kan skicka in en ny ansökan igen.
    • Exempel: Du blir nekad på din Chefs-Jobb ansökan och du väntar 24 timmar innan du skickar in en ny ansökan igen.
  • Att "Bumpa" en ansökan
    • Definition: En metod som många använder när de vill visa att deras ansökan fortfarande är aktuell är "bump" metoden. Detta går ut på att du skriver !bump på din ansökan och då flyttas automatiskt din ansökan högst upp i flödet, detta får endast göras 1 gång per 24 timmar.
    • Exempel: Du skickade in en staff ansökan för 3 dagar sedan och skriver !bump en gång för att visa att den fortfarande är aktuell.

Forums Profil

  • Lämplig Profil
    • Definition: När du skapar ditt forums konto är det viktigt att du tänker på att välja en lämplig profilbild och en lämplig banner, inte något som är kränkande (Rasistiskt eller provocerande), sexuellt uttrycklig eller olämplig.
    • Exempel: Du skapar ditt konto på forumet och väljer en lämplig bild att ha som profilbild, t.ex. en gullig bild på din katt.
 
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom