Godkänd Flamman | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Flamman

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: Flamman

Vad är ditt namn i verkligheten? Joel

Vad är ditt discord namn? __flameee

Vad är ditt födelsedatum? 17 Mars 2009

Berätta om din karaktär. Jan Ohlsson föddes 1999 och är idag 26 år gammal. Han växte upp i en liten småländsk ort där alla kände alla och där livet följde årstidernas rytm snarare än klockans. Barndomshemmet låg ett stenkast från skogen, med en liten sjö där han lärde sig både simma och fiska med sin morfar. Det var ett sådant ställe där sommarlov kändes oändliga och vintrarna luktade vedrök och kall luft.
Familjen var inte rik, men kärleksfull på sitt lågmälda sätt. Mamman, lågstadielärare, arbetade mycket men fanns alltid där när det verkligen behövdes. Pappan, mekaniker, sa inte mycket, men visade sin omtanke genom att lära Jan om verktyg, motorer och hur man lagar en punktering utan att svära för mycket. Redan som liten följde Jan med ut i garaget, där han satt tyst och iakttog hur fadern arbetade. Det var där han lärde sig det mesta inte bara om bilar, utan om tålamod, problemlösning och att vara nöjd med det man har.
Som äldst av tre syskon fick Jan tidigt ta ansvar. Han var den som hjälpte till med läxorna, lagade frukost när föräldrarna jobbade tidigt, och som försökte hålla ihop familjen de gånger det blev bråk eller oro kring ekonomin. Han lärde sig snabbt att inte ta för mycket plats, att inte klaga, att bara köra på. Det satte sig i honom han blev en person som hellre biter ihop än ber om hjälp. Men också en person som andra kunde lita på.
Skolan gick okej, även om Jan ofta kände sig lite utanför. Han var inte den som drog skämt eller stod i centrum. Istället sökte han sig till de praktiska ämnena, där han kände sig trygg och kunde jobba med händerna. Intresset för bilar växte sig starkare under högstadiet, och när han började på fordonsteknisk linje på gymnasiet kändes det äntligen som att han hittat rätt.
Nu, som 26-åring, har han flera års erfarenhet som bilmekaniker och har byggt upp ett rykte som noggrann och pålitlig. Men ibland, när verkstaden är tyst och dagens sista bil är klar, kommer tankarna. På barndomen. På hur mycket han burit utan att säga det högt. På längtan efter mer inte i form av pengar eller status, utan i form av något nära. Någon som ser honom. Någon att vara tyst med utan att det känns tomt.
Jan drömmer om att en dag starta en egen liten verkstad, helst i närheten av sin hemort. Han vill skapa något eget, något han kan vara stolt över. Och någonstans där, mitt i doften av olja och kaffe, hoppas han att det också ska finnas plats för ett liv utanför jobbet. Ett hem, kanske en familj. En känsla av att han till slut får vara den han är helt och fullt.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Jan är pålitlig och ansvarstagande då han sedan unga år har tagit ansvar både hemma och i arbetslivet. Jan är också tålmodig och noggrann därefter att han ej stressar genom saker och tar allt i sin egna takt. Jan är också väldigt omtänksam och lojal då han alltid har velat allas bästa och det märks främst när han arbetar och får mycket omtyckta kunder.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Jan har däremot rätt så svårt att uttrycka känslor och det gör ibland att han verkas som lite ointresserad och avstängd ibland. Han drar saig undan vid motgångar därefter att han ofta stänger in sig och ger upp istället för att t.ex be om hjälp. Jan är för självkritisk, han ställer höga krav på sig själv vilket i slutändan resaulterar i att han har svårt att känna sig nöjd när han t.ex gör ett bra jobb.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med kreativt och engagerat rollspel där jag alltid försöker hålla mig i karaktär och bidra till en levande spelvärld. Jag är respektfull mot andra spelare, följer serverns regler och gillar att skapa intressanta scenarion både som del av en grupp och på egen hand. När jag spelar kriminell eller annan roll så strävar jag efter att utveckla både min egen karaktär och andras berättelser på ett trovärdigt sätt.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har mycket erfarenheter sedan tidigare. Har ägt ett flertal servrar både inom gäng rp och vanlig rp. Där servrarna har gått bra och har varit omtyckta. Jag har spelat fivem sedan 2020 och har ca 1000+ timmar. Har rp:at mycket på unive och även swevave. Var tillslut högt uppsatt på Unive och senare därefter också på Centralen. Detta sumerar att jag har en god erfarenhet inom RP och kommer klara av Avena RP galant.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder att du som spelare inte alltid försöker "vinna" en situation själv, utan istället spelar på ett sätt som ger den andra parten möjlighet att lyckas, ha kul eller utveckla sin karaktär även om det innebär att din egen karaktär förlorar, blir nedslagen, arresterad eller liknande.

Vad är suntförnuft för dig? Suntförnuft för mig innebär att man ska ta kloka och realistiska belsut i vardagen, fatta beslut som är rimliga och ansvarsafulla. Suntförnuft för mig är också för mig att kunna se saker ur flera perspektiv, förstå konsekvenser och göra val som inte bara gynnar än själv.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Fear RP, Powergaming, Meta, Suntförnuft och också en regel som jag tycker är viktigt är den som ni har där ni nämner att man ej ska lalla. Tycker att det bara är FÖR mycket lall servrar nu som knappast går att spela på.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Ser fram emot att få börja rp:a på eran servrar och gynna den positivt!

Senaste redigerad:

Jabal

Aktiv Medlem
Meddelanden
106
Trofépoäng
18
Godkänd, vidare till muntlig!

Jabal

Aktiv Medlem
Meddelanden
106