Intervju Dalle | Ansökan till Medlemskap Ansvarig

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Dalle

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: Dalle

Vad är ditt namn i verkligheten? Ahmed

Vad heter du på discord? dalle0009

Ange ditt födelsedatum 10 April 2009

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Det som fick mig att ansöka till rollen som Medlemsansvarig var min starka vilja att bidra till en positiv och engagerande medlemsupplevelse. Jag har alltid drivits av att skapa sammanhang där människor känner sig välkomna, sedda och delaktiga, och jag ser den här rollen som en möjlighet att göra just det. Jag gillar att ha struktur och att jobba med både kommunikation och relationer, vilket jag tror passar väl in i ansvaret för att både ta hand om nuvarande medlemmar och attrahera nya. Dessutom tycker jag det är spännande att få vara en del av något större – att få jobba för en organisation vars värderingar jag delar.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Det som fick mig att ansöka till rollen som Medlemsansvarig var min starka vilja att bidra till en positiv och engagerande medlemsupplevelse. Jag har alltid drivits av att skapa sammanhang där människor känner sig välkomna, sedda och delaktiga, och jag ser den här rollen som en möjlighet att göra just det. Jag gillar att ha struktur och att jobba med både kommunikation och relationer, vilket jag tror passar väl in i ansvaret för att både ta hand om nuvarande medlemmar och attrahera nya. Dessutom tycker jag det är spännande att få vara en del av något större – att få jobba för en organisation vars värderingar jag delar.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Jag tycker att man ska bemöta andra människor med respekt, öppenhet och nyfikenhet. Alla bär på sin egen berättelse, och därför försöker jag alltid lyssna utan att döma och bemöta andra så som jag själv skulle vilja bli bemött. Det handlar om att se personen bakom orden – oavsett om man håller med eller inte.

Jag tror också att vänlighet och tydlighet går hand i hand. Det går att vara rak och ärlig samtidigt som man är omtänksam. För mig är det viktigt att skapa ett tryggt klimat där människor känner att deras åsikter och känslor tas på allvar.

Hur skulle du vilja bidra till och forma innebörden av att vara medlem på Swewave? För mig handlar medlemskap inte bara om att vara med – det handlar om att känna sig delaktig. Jag vill bidra till att forma en medlemskultur på Swewave där varje medlem känner att de har en plats, en röst och möjlighet att växa, både personligt och i gemenskap med andra.

Jag vill skapa en känsla av sammanhang där medlemskapet inte bara känns meningsfullt på pappret, utan i praktiken – genom tydlig kommunikation, engagerande aktiviteter, och en välkomnande atmosfär. Jag vill också lyssna in: Vad saknar våra medlemmar? Vad funkar bra? Genom att bygga på deras input kan vi tillsammans forma något starkt och levande.

Kort sagt vill jag göra medlemskapet till något man är stolt över – inte bara något man har, utan något man känner.

Vilka krav tycker du att medlemmar på Swewave bör uppfylla? Jag tycker att medlemmar på Swewave framför allt bör dela de grundläggande regler i servern – som vdm, rdm metagaming powergaming och mer respekt och engagemang. Det ska vara en trygg och inspirerande plats där alla bidrar till en positiv stämning.

Jag tror också att det är rimligt att förvänta sig en viss grad av aktivt deltagande – det behöver inte alltid vara att man tar stora roller, men att man är nyfiken, visar intresse och stöttar varandra. Swewave blir ju vad medlemmarna gör det till, så en öppen och deltagande attityd är viktig.

Samtidigt ska tröskeln inte vara för hög – det ska finnas plats både för dem som vill satsa fullt ut och för dem som kanske just hittat hit och vill känna in i sin egen takt. Med rätt stämning växer ofta engagemanget naturligt.

Vilket ansvar anser du att du skulle ha om du var Medlemskap Ansvarig? organisationen. Det innebär att jag behöver ha koll på medlemmarnas behov, lyssna in deras upplevelser och se till att de känner sig sedda, välkomna och inkluderade. Jag ansvarar också för att skapa en positiv medlemskultur – både genom att planera och samordna aktiviteter som stärker gemenskapen, och genom att bidra till en tydlig kommunikation kring vad det innebär att vara medlem på Swewave. Dessutom tycker jag det är viktigt att ha struktur i medlemsregistrering, uppföljning och att nya medlemmar får ett bra första intryck. Kort sagt: mitt ansvar är både relationellt, organisatoriskt och värdegrundsbaserat – att hålla ihop helheten och samtidigt ha ett öga för detaljerna.

Hur ser din nuvarande aktivitetet ut? jag spelar fivem varje dag

Har du som mål att gå med i staff teamet på Swewave i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Ja, jag vill bara säga att jag verkligen känner mig taggad på den här rollen. Jag tror på vad Swewave står för, och jag gillar tanken på att få vara med och forma något tillsammans med andra engagerade människor. Jag är en person som gillar att skapa trygghet och energi i grupper, samtidigt som jag är väldigt organiserad och van att ta ansvar. Oavsett om det handlar om att fixa små detaljer inför ett event eller tänka större kring medlemsstrategi, så ger jag alltid mitt bästa. Och sist men inte minst – jag ser verkligen fram emot att lära känna både teamet och medlemmarna, och att få bidra med både idéer och hjärta!

MrPotato

Medlem
Meddelanden
34
Trofépoäng
8
Godkänd vidare till muntlig

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom