Godkänd Bubu | Permanent Ban Överklagan

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bubu

Medlem
Meddelanden
64
Trofépoäng
8
Användarnamn: Bubu

Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199132224943/

Ditt Hex-ID eller BanID: 779935

Vad är din discord tagg? Bubu

Vart är du bannad? Servern

Vem var det som bannade dig? Korpen

Bild på banmeddelande: 09DB5C66-F434-43E4-879F-8199DDFBDEB2.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att korpen valde att banna mig eftersom de uppfattade det som att jag delade en bild i chatten som kunde tolkas som doxxing, även om det aldrig var min avsikt. Även fast bilden bara blev en länk och aldrig visades direkt i chatten, såg de i loggarna vad det handlade om och uppfattade det som ett regelbrott. Jag förstår att de måste agera snabbt när det finns misstanke om känsligt innehåll.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var ett event igång på servern och det var ganska kaos överallt. Jag och mina vänner stod vid sidan och väntade på vår tur att delta. Det var en ganska chill stund och folk skrev ganska mycket i chatten. Under den tiden delade jag en länk till en bild som jag tyckte var rolig och bilden råkade vara på en staff som är min vän. Jag trodde det skulle bli en kul grej bland vännerna, men länken blev synlig i chatten. Innehållet på länken uppfattades sedan som olämpligt av staff, vilket jag fick veta först efter att jag blivit bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår att det jag gjorde kunde uppfattas fel men jag vill poängtera att det aldrig var min avsikt att doxxa någon. Jag hade ingen baktanke att sprida någons privata ansikts bild eller utsätta någon. Om bilden uppfattades som känslig så ber jag om ursäkt för det men det var inte doxxing enligt definitionen, då det inte handlade om att sprida personliga ansikte i syfte att skada någon. Enligt många serverregler brukar doxxing definieras som spridning av verkliga namn, adresser, telefonnummer eller liknande och inte att posta en bild som redan funnits offentligt. Men jag förstår att staff måste gå på säkerhet först, så även om jag inte håller med helt, så respekterar jag beslutet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har 6 bans men typ 2 är svbans och 3 är felaktiva och en var om en rdm.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde ha tänkt längre innan jag skicka länken, oavsett om det var ett internt skämt eller inte. Jag borde inte ha delat något som kunde tolkas fel, särskilt inte under ett offentligt event. Jag förstår nu att även om att mitt val var dålig, så kan vissa saker ändå uppfattas väldigt fel. Nästa gång håller jag sådant helt utanför spelet, eller ännu bättre att jag undviker det helt. Jag kommer att vara mer medveten om reglerna och hur andra kan uppfatta det jag gör.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja!

Abbe

Ny Medlem
Meddelanden
7
Trofépoäng
1
Godkänd banöverklagan, gör ALDRIG om det igen på nån på servern. Ingen staff ingen spelare. Du får 1 chans gör du nåt fel åker du direkt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom