Nekad Abdi karim | Servervakt Ansökan

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Abdi karim

Ny Medlem
Meddelanden
4
Trofépoäng
1
Användarnamn: Abdi karim

Ditt namn: Max

Ange ditt födelsedatum: 13 Maj 2011

Ditt Discordnamn: iinstalockreyna

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Jag börjar spela vid 15:30 tiden till 16:00 tiden då jag går i skolan tills dess. efter det så går ja in på swewave och börjar rpa. Jag rpar som polis så ja brukar oftast bara åker rundor i staden och åka på olika larm som kommer. efter Jag spelat i typ 2-4 timmar så brukar ja oftast att bli lite trött på att rpa så då brukar ja oftast sluta rp och stänga av för att kolla tiktok eller serier på netflix

Hur länge har du varit en Medlem på Swewave? Några dagar fast har mycket erfarenhet ifrån gammla swewave då ifrån typ 1 år sedan innan de byta från swewave till nova och sen från nova till swewave nu då.

Hur många gånger har du blivit bannad på server? 0

Varför ansöker du som servervakt på Swewave? Jag ansöker som servervakt på Swewave eftersom jag har ett genuint intresse för att bidra till en trygg, välorganiserad och trevlig spelupplevelse för alla användare. Jag trivs i rollen som en ansvarstagande person och vill vara med och upprätthålla ordningen på servern, samtidigt som jag hjälper spelare och bidrar till en positiv gemenskap. Swewave står ut med sin aktiva community och strukturerade miljö, och jag vill gärna vara en del av teamet som ser till att den standarden hålls.

Jag har god kommunikationsförmåga, är rättvis i mitt bemötande och är van vid att hantera situationer lugnt och sakligt. Det känns naturligt för mig att agera vuxet, ta initiativ och lösa problem – egenskaper jag tror passar väl för en servervakt. Kort sagt: jag vill hjälpa till att göra Swewave ännu bättre.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej det har jag ej

Förklara vad för uppgift en servervakt har: Upprätthåller reglerna
Servervakter ser till att alla användare följer de regler som finns. Det kan handla om att varna eller tillfälligt stänga av spelare som bryter mot regler, till exempel genom att vara respektlösa, fuska eller sabotera för andra.

Hjälper spelare/användare
En viktig del av rollen är att vara tillgänglig för att svara på frågor, hjälpa till vid problem och ge stöd till nya spelare som behöver komma igång.

Förebygger konflikter
Servervakter har en viktig roll i att skapa en god stämning. De medlar vid konflikter, löser missförstånd och ser till att diskussioner inte spårar ur.

Rapporterar och samarbetar
Servervakter arbetar ofta tillsammans med andra vakter eller administratörer. Det kan innebära att dokumentera händelser, lämna rapporter eller lyfta större ärenden till högre ansvariga.

Håller ordning och struktur
I vissa fall kan en servervakt även hjälpa till med att hålla kanaler, chattar eller spelytor rena från spam, opassande innehåll eller felaktiga inlägg.

Varför vill du bli servervakt på servern? För att jag tycker om att hjälpa folk som behöver hjälp samt att jag vill skapa så bra rp som möjligt på server. Vilket ja kan göra genom att kicka folk som till exempel kicka folk som lallar eller inte sköter reglerna som ni har här på swewave rp.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption innebär att man missbrukar sin roll eller sina rättigheter för personlig vinning eller för att gynna vänner, till exempel:

Ger orättvisa fördelar till vissa spelare (t.ex. items, pengar eller information).

Låter vänner bryta mot regler utan konsekvenser.

Använder sin position för att påverka beslut på ett partiskt sätt.

Abuse (missbruk av makt) är när man använder sina befogenheter på ett felaktigt eller orättvist sätt, till exempel:

Kickar, bannar eller mutar spelare utan giltig anledning.

Straffar folk baserat på personliga känslor istället för vad som faktiskt hänt.

Hotar spelare med åtgärder för att tysta dem eller få som man vill.

Både korruption och abuse är allvarliga och skadar förtroendet för serverteamet. Som servervakt ska man alltid vara rättvis, objektiv och följa reglerna själv – precis som man förväntar sig att andra gör.

Top Bottom