Intervju novihacks | Medlemskap ansökning

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

novihacks

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: novihacks

Vad är ditt namn i verkligheten? Yosef

Vad är ditt discord namn? smurf7139

Vad är ditt födelsedatum? 12 Oktober 2006

Berätta om din karaktär. Esmegor Kafopski är en man med ett ovanligt namn och en ännu mer ovanlig bakgrund. Född i Polen och uppvuxen i de lite ruffigare delarna av USA, har hans liv alltid varit kantat av motgångar, oljiga motorer och sökandet efter något större. Hans pappa, en bitter men kärleksfull lastbilschaufför, uppfostrade honom ensam efter att mamman gått bort i en olycka. Det var i pappans gamla garage som Esmegor lärde sig allt om motorer, men också om att livet inte ger dig något gratis.
Under tonåren började han experimentera med tatueringar och graffiti – först som ett sätt att uttrycka sig, sen som en flykt från en verklighet där han aldrig riktigt kände sig hemma. Han blev snabbt känd som en duktig tatuerare, men hans rykte bland bilar och motorcyklar spred sig också. Esmegor är den typen som kan höra vad som är fel på en motor bara genom att lyssna på den – och den typen som hellre säger sanningen rakt ut än lindar in den. Han är lojal, men reserverad. Människor har svikit honom förut, så han släpper inte in vem som helst.
Han har kommit till staden i hopp om att börja om, lämna småkriminalitet bakom sig och kanske till och med bygga något eget. En plats där han kan mecka bilar, tatuera och hjälpa unga som hamnat snett – precis som han själv en gång gjorde. Trots det hårda skalet bär han på mycket känslor, även om han sällan pratar om dem. Han har ett stort behov av att känna tillhörighet och respekt, men går sin egen väg, oavsett vad folk tycker.
För Esmegor handlar livet inte längre om att överleva – det handlar om att hitta en mening. Och kanske, om han har lite tur den här gången, också ett hem.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Händig och tekniskt kunnig (särskilt inom bilar och motorcyklar) Kreativ och konstnärlig (erfaren tatuerare och graffitiartist) Lojal och målmedveten

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Har svårt att lita på människor Kan vara envis och ha svårt att ta emot kritik Har ett hetsigt humör i stressade situationer

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en karaktär som har djup och personlighet, med en bakgrund som öppnar upp för många olika typer av rollspel – allt från verkstadsliv och kreativt skapande till mer känslomässiga och dramatiska situationer. Esmegor är en karaktär som inte bara reagerar på omvärlden, utan också påverkar den. Genom honom kan jag bidra med realistiskt, genomtänkt och engagerande RP, oavsett om det handlar om att bygga relationer, driva företag eller skapa spänning i stadens vardag.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, det har jag. Jag har rollspelat på flera olika servrar tidigare, både i seriösa och mer lättsamma sammanhang. Jag har erfarenhet av olika typer av karaktärer och situationer, och jag anpassar mig lätt efter serverns regler och stämning. Jag fokuserar alltid på att bidra till bra och trovärdigt RP för både mig själv och andra.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder att man inte alltid försöker vinna, utan istället fokuserar på bra och realistiskt RP. Ibland låter man sin karaktär förlora, bli lurad eller gripen – för att göra scenariot roligare och mer intressant för alla inblandade.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft är att använda logik och erfarenhet för att fatta bra beslut. Ett exempel är att inte köra bil om man har druckit alkohol, för att undvika olyckor.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming – Använd inte information som din karaktär inte skulle veta. Powergaming – Tvinga inte andra att göra något utan att de får reagera. RDM (Random Deathmatch) – Döda inte andra utan en bra anledning. FailRP – Gör inte saker som inte passar din karaktär eller spelet. Respekt – Var snäll och respektfull mot andra spelare.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag gillar att skapa bra RP tillsammans med andra och är flexibel om något inte går som planerat. Jag försöker alltid ha kul och hålla en bra balans mellan seriöst RP och roligt spel.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom