Nekad EeAsY | Ansökan till Medlemskap Ansvarig

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EeAsY

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: EeAsY

Vad är ditt namn i verkligheten? Rasmus

Vad heter du på discord? cfx.bee

Ange ditt födelsedatum 11 Maj 2009

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Det som fick mig att söka rollen som Medlemskapsansvarig på Swewave är min vilja att bidra till en bra upplevelse för nya spelare. Jag har sett att många nykomlingar ibland har svårt att förstå reglerna eller veta hur de ska forma sina karaktärer. Genom att ta ansvar i den här rollen kan jag hjälpa till att ge dem en tydlig och bra start, vilket i längden höjer kvalitén på hela servern.
Jag har både tiden och engagemanget som krävs utöver mitt eget spelande, och vill använda det till något meningsfullt. Med min bakgrund som helper och tidigare erfarenhet av samma roll, samt den långa tid jag varit aktiv på Swewave, känner jag att jag har både kunskap och förmåga att göra ett bra jobb. Jag är pålitlig, aktiv och har ett gott rykte, vilket jag tror är viktiga egenskaper för en sådan här position.
Det är också viktigt för mig att alla bemöts med respekt och professionalism – det gäller särskilt nya medlemmar som ska känna sig trygga och välkomna. Jag vill att alla ska få en rättvis och strukturerad introduktion till servern och förstå vad som förväntas av dem.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Jag tror att jag passar bra för rollen eftersom jag är väldigt aktiv och har ett stort engagemang för Swewave. Jag kommer att vara närvarande och noggrann med medlemsansökningarna – inte bara låta dem ligga utan uppföljning.
Jag är inte en person som låter relationer påverka besluten; jag tycker det är fel att godkänna ansökningar bara för att någon är ens kompis. Jag vill att alla ska få en rättvis bedömning baserat på ansökans innehåll och spelarens attityd.
Om någon exempelvis bara skriver en mening eller inte visar tillräckligt engagemang i sin ansökan, kommer jag att neka med en tydlig förklaring – som t.ex. “utveckla mer på din ansökan”. Jag är också tydlig med att regler ska följas, och om någon blir nekad så ska de inte spamma utan vänta de 24 timmar som anges.
Jag ser till att hålla en hög standard och ta mitt ansvar på allvar, vilket är viktigt för att bygga upp förtroende inom staff och från spelarna.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? För mig handlar ett bra bemötande om respekt, att kunna lyssna på andra och försöka förstå deras perspektiv. Man ska alltid försöka vara vänlig, öppen och ärlig i kommunikationen.
Vid konflikter är det viktigt att inte gå till attack, utan i stället prata ut och hitta lösningar tillsammans. Alla mår bättre av en positiv och stöttande atmosfär.
Jag tycker också att det är viktigt att tänka på hur ens eget beteende påverkar andra. Genom att vara medveten om detta kan man hjälpa till att skapa en trygg och inkluderande miljö där alla känner sig välkomna.

Hur skulle du vilja bidra till och forma innebörden av att vara medlem på Swewave? Som medlem vill jag vara en aktiv del i att skapa en positiv och engagerad community. Jag tycker det är viktigt att varje person känner sig sedd och har en plats i gemenskapen.
Jag vill bidra genom att vara hjälpsam och inspirerande, så att andra också känner sig motiverade att bidra. Dessutom vill jag vara med och säkerställa att alla har koll på serverns regler och värderingar, så att vi tillsammans skapar en respektfull miljö.
Jag strävar efter att skapa en plats där alla känner att deras röst räknas och där vi samarbetar för att utveckla Swewave åt rätt håll.

Vilka krav tycker du att medlemmar på Swewave bör uppfylla? Jag tycker att det är rimligt att alla medlemmar har god kunskap om serverns regler och visar respekt mot både andra spelare och staff. Det är grunden för en välfungerande community.
Utöver det bör man vara engagerad och försöka skapa en intressant och genomtänkt karaktär. Det gör både spelet roligare och visar att man tar medlemskapet seriöst.
Aktivitet är också viktigt – att man deltar och bidrar, inte bara loggar in då och då. Det skapar en levande och intressant miljö för alla.

Vilket ansvar anser du att du skulle ha om du var Medlemskap Ansvarig? Som Medlemskapsansvarig skulle jag ha ansvar för att nya spelare får en bra start. Jag skulle hantera medlemsansökningar, hålla intervjuer och se till att alla som blir godkända förstår reglerna. Utöver det skulle jag hjälpa nya att känna sig välkomna och hitta sin plats i communityn. Det är också viktigt att jag är tillgänglig för frågor och stöd, samt ser till att alla behandlas rättvist. Jag vill också vara ett föredöme genom att alltid agera respektfullt och professionellt. Genom att vara aktiv och engagerad kan jag bidra till att bygga en ännu starkare gemenskap på servern.

Hur ser din nuvarande aktivitetet ut? Jag är inne på servern varje dag, 6–7 timmar, så jag har gott om tid att vara aktiv och ta ansvar.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Swewave i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej, inget mer just nu!

chano18

Helper
Personalmedlem
Helper
Meddelanden
40
Trofépoäng
6
Godkänd! Vidare till intervju. Du har på dig 48h att ta den!

v199o

Head-Mod
Personalmedlem
Head-Mod
Sr.Mod
Meddelanden
251
Trofépoäng
18
NEKAD

Har en annan server i bion

Status