Inaktuell Aljote | Medlemskap ansökning

Välkommen till Swewave

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Aljote

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: Aljote

Vad är ditt namn i verkligheten? Nalle

Vad är ditt discord namn? aljote

Vad är ditt födelsedatum? 22 Mars 2006

Berätta om din karaktär. Diego Enzo. Diego enzo är uuppväxt i Snake Island där han har fått en tuff uppväxt. När Diego tog sig till sverige så började han söka juridik utbildning för att sedan utbilda vidare sig till advokat. Diego framstår som en av sveriges bästa advokater genom tiderna just nu och nu vill Diego flytta till SweWave för att få nya jobb möjligheter.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Smart som fan. Väldigt kunnig inom juridik. Väldigt hjälpsam och bryr sig om att andra får rättvisa.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Överdrivet självsäker, Diego tror ofta att han har rätt och kan ibland underskatta andra. Alkoholproblem – Bakom den perfekta fasaden kämpar Diego i hemlighet med ett alkoholberoende, något han använder för att hantera stress och gamla trauman från sin barndom på Snake Island.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst och engagerat RP genom min karaktär Diego Enzo, en erfaren och driven advokat. Jag är van vid att spela karaktärer som både har styrkor och svagheter – som att han är extremt smart och hjälpsam, men också kämpar med ett dolt alkoholproblem. Jag vill skapa minnesvärda scenarion, hjälpa andra spelare utveckla sina karaktärer och bidra till ett mer levande och trovärdigt spelupplevelse.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har över 1000 timmar på just svensk five m

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? i ett RP-scenario betyder att du inte alltid ska försöka vinna eller vara bäst hela tiden.
Om någon gör ett bra drag mot dig i RP, så svarar du på det på ett rimligt och fair sätt, istället för att försöka tvinga fram att du alltid vinner.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft, särskilt i RP , betyder för mig att man använder vanligt logiskt tänkande och beter sig realistiskt utifrån situationen.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming: Du får inte använda information som din karaktär egentligen inte vet. RDM: Du får inte döda någon utan rimlig och stark RP-anledning. VDM: Du får inte använda ett fordon som vapen för att köra på folk hur som helst.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nix

Bubu

Medlem
Meddelanden
64
Trofépoäng
8
Godkänd skriftlig ansökan, vidare till muntlig intervju. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom